۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در۵۱۰ بقعه گیلان/۳۶۳مبلغ اعزام می‌شوند

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در۵۱۰ بقعه گیلان/۳۶۳مبلغ اعزام می‌شوند

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۱۰ بقعه این استان در ایام محرم و صفر خبرداد و گفت: در این ایام ۳۶۳ مبلغ به بقاع گیلان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری امام جمعه شهرستان صومعه سرا در اداره کل اوقاف گیلان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان همگام با برنامه های این سازمان در سراسر کشور طرح هایی با محتوای فرهنگی و دینی در استان گیلان اجرا می کند.

وی با اشاره به برخی طرح های اجرایی در طول ایام مختلف سال و با توجه به مناسبت های مختلف، افزود: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، مهر تندرستی، مهر تحصیلی و بصیرت عاشورایی برخی از طرح های اجرایی از سوی این سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با بیان اینکه در ایام محرم و صفر امسال ۵۱۰ بقعه متبرکه این استان میزبان برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» هستند، گفت: برنامه های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل ویژه نوجوانان، رهروان زینبی (س) ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا و لبیک یا رسول الله(ص) در قالب این طرح اجرا می شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغ در اجرای این طرح به بقاع متبرکه استان گیلان، خاطرنشان کرد: در این ایام ۳۶۳ مبلغ به بقعه های گیلان اعزام می شوند که از این تعداد ۶۳ مبلغ از قم و مابقی مبلغان بومی هستند.

 جمع آوری نذورات ۲۸ میلیادر تومانی سال گذشته در گیلان

حجت الاسلام علیزاده همچنین به برنامه های دیگر این سازمان در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید و در راستا برنامه های گذشته ۲۵۰ بسته لوازم التحریر از موقوفه «حاج صالح نویدی» شهرستان صومعه سرا تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند بخش گوراب زرمیخ این شهرستان توزیع می شود.

وی با اشاره به جمع آوری نذورات در سطح بقاع و امامزادگان استان گیلان، گفت: در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان نذورات از مردم گیلان جمع آوری شده که در امور عمرانی و فرهنگی بقاع و امامزادگان هزینه شده و می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین به برگزاری برخی دوره های آموزشی نیز اشاره و اظهار کرد: این سازمان در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن دوره های آموزشی در ۳۰۶ بقعه و امامزاده استان برگزار کرده است.

کد خبر 4399687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha